קירות מדברים

Picture of קרן אורן

קרן אורן

עיצוב פנים מבריא

כתוב את הכותרת כאן

היוש, אני קרן אורן, מעצבת פנים, הום סטייליסטית ובלוגרית, ואני ממש שמחה להתארח כאן בעולם הקסום של אצ’מבה עם הטיפים שלי לעיצוב קירות.

אני אוהבת לתלות דברים על קירות. תנו לי פטיש, מסמרים וסולם ואני מאושרת.

אני חושבת שזו דרך נהדרת לתת לבית לבטא את האישיות שלנו, איפה היינו מה אנחנו אוהבים. הקירות מדברים. הם דרך לספר סיפור, ואפילו יותר מזה, זו אפשרות להקיף את עצמנו במסרים, חיוביים כמובן, של מה שנרצה בחיים שלנו – שמיים כחולים, פרחים, נופים של ארצות רחוקות או זכרונות מטיול משפחתי בו הצטלמנו או קנינו מזכרת.

יש המון אפשרויות ליצור קיר גלריה בבית, אז בואו נלמד איך עושים את זה נכון.

הכנתי לכם 10 טיפים ועוד אחד, שיעזרו, יפתחו את הראש, ואני מאוד מקווה שיגרמו לכם להרים פטיש ולהלביש את הקירות.

    1. בגובה העיניים.

    הטיפ הראשון שלי, הוא קודם כל, למקם את מרכז קיר הגלרייה בגובה העיניים. כן, גם אם הקירות מאוד גבוהים.

    אנחנו חווים את החלל בגובה שלנו, ורצועת הקירות סביב גובה העין היא האזור שבו אני ממליצה להשקיע את רוב המאמץ העיצובי שלנו.

    אפשר, כמובן, ליצור קיר שמכוסה בתמונות מהרצפה ועד התקרה (כמו בדוגמה הזו), אבל גם אז, תמיד כדאי שחלק מהאובייקטים יהיו מיושרים עם גובה העיניים שלנו. זה גורם לחלל להרגיש יותר אינטימי. ואינטימיות יוצרת את תחושת הביתיות שכולנו בסופו של דבר רוצים.

    נקודה נוספת שהייתי רוצה שתזכרו, כשמעצבים חדר ילדים חשוב להתאים את עיצוב הקירות גם לגובה הילד. כל מה שכתבתי על גובה העין תופס, 

    רק יותר נמוך 😉

    2. הכל מתחיל בתכנון.

    איך בכלל מתחילים לתכנן קיר גלרייה? קודם כל צריך להחליט על איזה קיר בית אנחנו רוצים להלביש, למדוד אותו – גם את רוחב וגם הגובה, ולהתאים את מיקום התמונות למיקום הרהיטים בחדר.

    למשל, האם קיר התמונות שלנו יהיה מעל הספה בסלון, מעל שידה, או על קיר פנוי מרהיטים כמו במבואה או במסדרון בין החדרים?

    הפרטים האלה יעזרו לנו להחליט מהם גבולות הגזרה שלנו ומאיזה גובה להתחיל.

    נכנסתי לפינטרסט ומצאתי כל מיני הצעות לתכנון תחת מילות החיפוש:

     Gallery wall template with sizes ו-  Gallery wall Inspiration

    גם אתם מוזמנים לשוטט ולקבל רעיונות מעשיים וגם השראה. ככה תדעו מה הסגנון שלכם – מה שידבר אליכם ביותר, שווה תרגום אצלכם בבית.

    1. סימטריה.

    יש כמה אסכולות בתליית קיר גלרייה, אבל העקרונות החשובים חוזרים על עצמם. אנחנו רוצים לקבל מראה של קיר מאוזן, והדרך להשגת איזון היא כמובן סימטרייה. הסימטרייה לא חייבת להיות מושלמת, זה אפילו גורם לעניין, אבל חשוב שישמר משקל זהה לאורך הקיר.

    מה זאת אומרת משקל? תסתכלו על הקיר ותרגישו – איזה חלק שלו יותר כבד? אם צד ימין הוא הכבד יותר, אז צריך להוסיף אלמנט בצד שמאל. יותר כבד בצד שמאל? נכון, נוסיף אלמנט בצד ימין. או אולי צריך בעצם להפחית משקל באחד הצדדים? תסמכו על הבטן, היא יודעת.

    האלמנט הנוסף יכול להיות גם עציץ שעומד על הרצפה ומאזן את הקומפוזיצייה.

    מבנה של קיר גלרייה סימטרי לחלוטין דורש תכנון לפני שמתחלים לתלות את האלמנטים על הקיר. אפשר לפרוש את כל המסגרות על הרצפה ולשחק עם המיקומים ורק כשמרוצים מהסידור להעביר לקיר.

    1.  גריד. או המראה המסודר.

    גריד הוא למעשה רשת – מתווה שקובע מראש מרחקים שווים בין האלמנטים. למשל, שורות מסודרות של מסגרות זהות בגודלן, יצרו מראה מסודר ובוגר. יש המון כוח בחזרתיות של אלמנטים אחד ליד השני במרחקים שווים.

    תחשבו על קיר במוזיאון או בגלרייה לאמנות, המראה הזה קלאסי והוא מכניס שקט לחלל. את המראה ה”רציני” של הגריד אפשר לשבור בעזרת התוכן של התמונה – כלומר תמונות צבעוניות או הומוריסטיות, יראו קלילות גם בתוך מבנה ברור.

    1. המראה המבולגן.

    הוא כמובן האהוב עלי ביותר, כי אני כזאת פריסטייל, אוהבת לחשב מסלול תוך כדי תנועה. הניסיון שלי מאפשר לי להשתמש באינטואיציה ולשחק, ובכל זאת גם במצב הזה מדובר בבלגן מאורגן והעקרונות של גובה העין והמשקלים על הקיר עובד גם פה.

    הטיפ שלי הוא לא לפחד. לנסות ולשחק. ואם לא מסתדר תמיד אפשר לשלוף את המסמר ולהזיז אלמנט סורר, או אפילו להתחיל מהתחלה.

    1. על מדפים.

    סידור תמונות על מדפים גם הוא מראה שאני מאוד אוהבת. מתחילים מתלייה של כמה מדפים על הקיר ואז מסדרים עליהם את התמונות.

    ההתחלה מהמדפים יוצרת את הבסיס. ועכשיו אפשר לשחק.

    אפשר להציב את התמונות זו לצד זו במרחקים שווים ואפשר לקבץ אותן כך שיעלו קצת אחת על השנייה. אפשר ואפילו רצוי לשלב מסגרות בגדלים שונים ובגוונים וחומרים שונים. כל אלה יוצרים עניין.

    1. דו מימד ותלת מימד.

    שילוב של דו מימד ותלת מימד יוצר מראה קירות מאוד מעניין. שילוב של  תמונות, חפצים מונחים על מדפים, אביזרים, גופי תאורה ועציצים בקומפוזיציה אחת, הופך את הקירות לחיים ולתלת מימדיים.

    1. לא רק תמונות.

    כדאי מאוד לנסות ולתלות על הקיר גם מקבצים של חפצים, כי הקיר הוא חגיגה ולא חייבים להיצמד דווקא לתמונות. 

    גם כאן יש המון כוח למקבצים, אלמנטים שתלויים קרוב אחד לשני ולחזרתיות. אפשר לתלות הכל, צלחות מצויירות, סלים, בדים מודפסים, השמיים הם הגבול. 

    עם או בלי מסגרת, אם יש לכם חפץ אהוב שמעורר בכם נוסטלגיה ושהייתם רוצים להציג, נסו לתלות אותו על הקיר, מבטיחה לכם שתקבלו תגובות ששוברות את הקרח ויוצרות שיחה. 

    1. רקע

    רקע של קיר צבוע בגוון אחר, יכול להקפיץ מאוד את קיר הגלרייה שלנו. בחירה של צבע כהה בכמה טונים מהקירות שסובבים אותו יהפוך למצע מבליט לתמונות ולחפצים שלנו.

    דרך נוספת ליצור רקע, היא להדביק טפט, או לחפות את הקיר בלוחות עץ. כל אלה יהפכו למסגרת נוספת לתמונות או לחפצים שנבחר לתלות על הקיר.

    10. שלשות

    שלשות הן הדרך הבטוחה לעיצוב הקיר. פשוט אי אפשר לטעות עם שלשות, יש בהן סימטריה – הן שומרות על משקל ותמיד נראות טוב.

    אספתי לכם כמה דוגמאות של שלשות מבתים אהובים שעיצבתי.

    1. רגע, מי אמר בכלל שחייבים פטיש?

    לא כל קיר גלרייה חייבים לקבע בעזרת מסמרים או ברגים, אפשר גם להדביק. אפשר ליצור מראה מקסים של פוסטרים וגלויות שמודבקים בעזרת וושי טייפ, שקוף או צבעוני ישירות על הקיר. אפשר גם להוסיף מדבקות קיר כאלמנט קישוטי נוסף.

    עד כאן להיום.

    מקווה שניהנתם ושקיבלתם השראה וחשק להתחיל ליצור בעצמכם קירות גלריה משלכם.
    נתראה בביקור הבא.

    בינתיים, אשמח מאוד שתבקרו גם בבלוג שלי מבריאה בתים. 
    שלכם באהבה
    ,

    קרן

     

    לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.

    לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.

    לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.

    לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.

    לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.

    לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.

    לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.

    לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.

    לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.

    לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.

    לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.

    לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.

    לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.

    לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.

    לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.